برگزاری کارگاه سلامت معنوی در بیمارستان امام خمینی(ره)

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰ کد : ۱۰۶۳۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۲۰
کارگاه سلامت معنوی (احکام نماز بیماران) به همت نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با همکاری ستاد اقامه نماز برگزار شد.
برگزاری کارگاه سلامت معنوی در بیمارستان امام خمینی(ره)

به گزارش روابط عمومی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، کارگاه سلامت معنوی (احکام نماز بیماران) به همت نهاد رهبری دانشگاه با همکاری ستاد اقامه نماز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه و همچنین پرستاران مراکز درمانی اردبیل و سفیران رحمت(روحانیون مستقر در بیمارستان ها) برگزار گردید،در ابتدای مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید،دکتر بهروز دادخواه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به سخنرانی و خیرمقدم گویی پرداختند.

سپس دکتر اصغر قربانی متخصص کودکان و اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران،به تشریح عملی احکام نماز بیماران و سلامت معنوی و همچنین روش های مورد نیاز جهت آموزش صحیح و دقیق پرستاران در راستای یاری رسانی به نمازگزاران بیمار پرداخنتد که مورد استقبال عموم همکاران و پرستاران قرار گرفت.

در ادامه مراسم حجت الاسلام حمید واحدی زاده مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به اهمیت یادگیری تخصصی سلامت مهنوی و احکام نماز بیماران جهت کمک رسانی هرچه بهتر به بیماران پرداخته و تصریح نمود: این دوره با هدف آشنا کردن پرسنل و پرستاران بیمارستان ها با احکام نماز بیماران برگزار گردید.یقینا مسئله سلامت معنوی تاثیر به سزایی در سلامت جسمی بیمار نیز دارد کهدر مباحث بین المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول نهاد رهبری در ادامه سخنان خود تاکید کرد:دفتر نهاد رهبری به عنوان مجری برگزاری این کارگاه،بسط و گسترش این امر مهم را یکی از دغدغه هایاصلی خود می داند و ان شاء الله با رایزنی های لازم با ریاست دانشگاه و روسای بیمارستان ها،شرایط سخت افزاری این فرایند را نیز فراهم خواهیم کرد.

همچنین با توجه به مصاحبه های صورت گرفته از پرستاران حاضر در دوره،این کارگاه مورد استقبال عموم شرکت کنندگان قرار گرفت و بسیاری از پرستاران درخواست برگزاری این کارگاه آموزشی را به صورت سالانه و مستمر کردند.

در پایان مراسم نیز به همکارانی که به سوالات مطرح شده در حین برنامه پاسخ دادند،هدایایی از طرف دفتر نهاد رهبری دانشگاه اهدا گردید.


نظر شما :